Man Schreeuwen Met Een Stapel Papieren 1187 3078
Red Hexagon

Bouwunie Limburg biedt eerste hulp bij bouwadministratie.

De administratieve rompslomp bij bouwbedrijven is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen. Zeker voor heel wat zelfstandigen zonder personeel en kleinere bouwbedrijven is het bijhouden van hun administratie een ware last.

Plug.In Office zorgt voor administratieve oplossingen op maat! "We zijn flexibel inzetbaar: voor het gewenste aantal uren, pluggen wij in bij u op kantoor of bieden we ondersteuning vanaf onze eigen externe werkplek. We onderscheiden ons hierin van interimkantoren, daar wij werken met vaste gedreven medewerkers. Zo kunnen we steeds dezelfde collega’s voor het gewenst aantal uren, bij dezelfde klant plaatsen voor langere termijn. Wij hebben heel wat ervaring op vlak van personeels- en loonadministratie, boekhoudkundige administratie en office management in het algemeen."

Vul onze korte enquête in (scroll verder naar beneden om de taken per domein te bekijken)

Bij het invullen van dit formulier gebruiken we uw gegevens enkel om gevolg te geven aan u vraag of opmerking. Bekijk ons volledige privacybeleid.


Mogelijke taken per domein:

  1. Personeelsadministratie:
    1. Arbeidsreglement opmaken
    2. Arbeidscontracten
    3. Dimona-aangiftes
    4. Opstellen personeelsdossiers
    5. Tijdelijke werkloosheidsadministratie
    6. Documenten ziekenfonds vervolledigen
    7. Contact met de RVA, vakbonden, VDAB
    8. Beheer wagenpark
    9. Tussenpersoon met uw verzekeringsmakelaar (personeelsgerelateerd)
    10. Opstellen en plaatsen van vacatures
    11. Referentiechecks van sollicitanten
    12. Contactpersoon van de interim- en/of wervings- en selectiekantoren
  2. Loonadministratie:
    1. Aansluiting bij een sociaal secretariaat
    2. Doorgeven van in- en uitdiensten
    3. Registratie aan- en afwezigheden (verlof- en ziekteregelingen)
    4. Maandelijkse loonverwerking voor uw arbeiders en/of bedienden
    5. Voorschotten
    6. Berekenen van premies & mobiliteit
    7. Loonsimulaties
    8. Opvolging van loonbeslagdossiers
    9. Verloftellers bewaken
  3. Boekhoudkundige administratie:
    1. Voorbereiding op de boekhouding
    2. Klassement opzetten en bijhouden voor je boekhouding
    3. Opmaak van offertes, contracten en facturen
    4. Opvolgen debiteurenbeheer
    5. Uitvoeren van betalingen
  4. Office management:
    1. Opmaken en versturen van (aangetekende) brieven, mails, …
    2. Opmaken van templates
    3. Presentaties maken
    4. Opmaken, nakijken en bestellen van drukwerk en promo materiaal
    5. Digitalisering
    6. Specifieke administratieve opdrachten op maat

Mogelijke taken bouw specifieke administratie:

  1. Aangifte der werken
  2. Aangifte van onderaannemers
  3. Check in at work vaste medewerkers
  4. Check in at work buitenlandse medewerkers o.b.v. limosa’s
  5. Aangifte weerverlet
  6. Aanvraag C3.2A documenten
  7. KB 213 toepassen en opvolgen
  8. Toepassing mobiliteit bouw opvolgen en toepassen
  9. Registratie rond bouwverlof opvolgen en collectief verlof jaarlijks vastleggen ism zaakvoerder
  10. Administratie winteropleidingen (o.a. Puur Prof)
  11. Opleidingen in het kader van mentorship opvolgen en organiseren
  12. Contact met Constructiv inzake personeel, veiligheid, ...
  13. Toolboxmeetings administratief voorbereiden
  14. Keuring bouwkranen en andere machines en vaartuigen regelen
  15. Aansluitingen en keuringen water, elektriciteit, ...
  16. Aangiftes bij verzekeringen (start der werken en schade gevallen)
  17. Plaatsen van kleine bestellingen en opvolging
  18. I.s.m. klant aanvraag van offertes
  19. I.s.m. klant onderaannemers contacteren en aanvragen
  20. Post interventie dossiers opstellen
  21. Klassement bouwplannen bijhouden per werf
  22. En klassement per bouwwerf in het algemeen
  23. Werf- en veiligheidsverslagen nalezen en to do’s aan verantwoordelijke doorgeven en opvolgen of ze gebeuren
  24. Wettelijke 2 jaarlijkse werkkledij-bedeling organiseren en opvolgen voorraad