Cafca Software NV lanceert drie innovatieve AI-functionaliteiten in Cafca Software Cloud

Lommel, 11 september 2025 – Cafca Software, toonaangevend leverancier van digitale oplossingen voor de installatiesector en dakwerken, kondigt de introductie aan van drie nieuwe AI-functies in Cafca Software Cloud. Deze vernieuwingen zijn meteen beschikbaar voor alle gebruikers en versnellen digitale transformatie voor installatiebedrijven, dakwerken / daktechnieken. 

De drie nieuwe AI-functionaliteiten: 

  • ‘Cafca voorstel’-functie: Deze functie genereert automatisch professionele en klantgerichte e-mail offerteteksten op basis van het geselecteerde project of de offerte. Zo besparen installateurs tijd en krijgen hun klanten sneller een voorstel op maat.
  • Realtime ondersteuning via de Chatbot Assistent: Dankzij de ingebouwde chatbot beschikken gebruikers op elk moment over slimme hulp en directe ondersteuning bij vragen of onduidelijkheden tijdens het werken in de software.
  • Heldere vertalingen van Peppol-foutmeldingen: Vanaf 1 januari 2026 is het verzenden van B2B verkoopfacturen én het ontvangen van B2B aankoopfacturen via het Peppol-netwerk verplicht. Dit is nu al binnen Cafca Software actief en gratis te gebruiken met de Projecten-module (voorheen DigaCommerce). Met deze AI-tool vertaalt Cafca complexe Peppol-foutmeldingen nu automatisch naar duidelijke, begrijpelijke feedback. Zo lossen gebruikers eventuele problemen sneller en zelfstandiger op zodat de facturen wel via Peppol ontvangen en verstuurd kunnen worden.

Theo Andela, Marketing Manager bij Cafca Software: “Met deze AI-functies maken we het de installatiesector nog makkelijker. Minder tijd kwijt aan administratie, sneller offertes sturen en altijd antwoord op technische vragen. Onze klanten staan nu nog sterker in een digitale markt. Uiteraard blijven we investeren in het ontwikkelen van nieuwe (AI) functionaliteiten die écht een meerwaarde zijn voor installatiebedrijven

Lees hier het volledige artikel met alle functionaliteiten. 

Cafca dakwerkers