Assistbouw
Nieuws

Bouwunie Limburg biedt eerste hulp bij bouwadministratie!.

De administratieve rompslomp bij bouwbedrijven is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen. Zeker voor heel wat zelfstandigen zonder personeel en kleinere bouwbedrijven is het bijhouden van hun administratie een ware last.


Bekijk alle artikels

In het regeerakkoord is te lezen dat de Vlaamse regering werk wil maken van minder administratieve lasten, minder regeldruk, meer vereenvoudiging, digitalisering en snellere procedures. Bouwunie heeft hier sterk voor geijverd en kijkt alvast uit naar de concrete uitwerking van deze ambitieuze maar noodzakelijke plannen.

Bouwunie Limburg blijft intussen niet bij de pakken zitten en sloot recent een samenwerking af met iAssist bouw, een jong Limburgs bedrijf gespecialiseerd in het ontlasten van bouwbedrijven in hun administratie.

Davy Maesen, gedelegeerd bestuurder van BOUWUNIE Limburg: “Met deze samenwerkingwillen we vooral de zelfstandigen zonder personeel en kleinere bouwondernemers bijstaan op vlak van administratie. Meer en meer bouwondernemers zien door het bos de bomen niet meer. Hun vakkennis primeert vaak op het administratieve luik van hun zaak, soms met desastreuse gevolgen. Leden van Bouwunie Limburg die voor minstens 1 jaar beroep doen op de diensten van iAssist genieten bovendien van een supplementair voordeel dankzij een aanzienlijke vermindering van hun lidgeld.”

Marion Sterckx, zaakvoerder van iAssist: “Sinds onze start, 1,5 jaar geleden, merken we dat er een enorme nood is aan administratieve ondersteuning in de bouwsector, vooral bij de kleinere bouwondernemer of de zelfstandige. Die categorie van ondernemers staan zelf elke dag op de werf om perfect werk af te leveren voor hun klanten, maar zijn tegelijk soms ook wat chaotischer in hun administratie. Wij kunnen hen ondersteunen met hun administratie zoals facturen opmaken, offertes opmaken, aankoopfacturen betalen en eventueel inboeken, bestellingen plaatsen, klantenopvolging, niet-prioritaire mails beantwoorden, contacten met sociaal secretariaat, planningen maken, vergunningen aanvragen, enz. De bouwsector is één van de sectoren met een hoog percentage aan faillissementen. Het is onze missie om die ondernemers zodanig te ondersteunen zodat zij zich beter kunnen focussen op hun core business en we die cijfers kunnen terugschroeven.

Wil je een gratis kennismakingsgesprek, contacteer ons!