BOUWUNIE Limburg reikt awards uit!

Tijdens de 4de editie van de Nacht van de bouwvakker op vrijdag 20 januari 2017 in Versuz te Hasselt, maakte BOUWUNIE Limburg de winnaars bekend van de verkiezing van meest verdienstelijke bouwvakker en meest verdienstelijke werkgever. Nieuw dit jaar was de award voor het meest verdienstelijke bouwbedrijf

De award voor meest verdienstelijke bouwvakker is een award die uitgereikt wordt aan een door en door Limburgse bouwprofessional. Deze persoon heeft minstens vijf jaar ervaring in de Limburgse bouwsector, munt uit in zijn vak en is bij voorkeur sociaal, positief ingesteld, flexibel, leergierig, vooruitstrevend, enz. Kortom dé man of vrouw waar je op kan rekenen. Deze persoon moet werkzaam zijn als arbeider bij een bouwbedrijf dat lid is van Bouwunie.

De award voor meest verdienstelijke werkgever is een award die uitgereikt wordt aan een Limburgse werkgever die zijn bedrijf runt als een echte peoplemanager, mensen weet te motiveren, oog heeft voor het sociale aspect, een bepaalde visie nastreeft op vlak van personeelsbeleid en bedrijfsvoering, en een eigen bedrijfscultuur hanteert. Kortom een werkgever waarop de werknemers terecht fier zijn om er te mogen werken.

De nieuwe award voor meest verdienstelijke bouwbedrijf is een award die uitgereikt wordt aan een bouwbedrijf dat werkt zonder personeel en zich op de een of andere manier verdienstelijk opstelt.“Met dit initiatief willen we onze Limburgse bouwbedrijven en de bouwsector in het algemeen op een positieve manier in beeld brengen”, aldus Davy Maesen, directeur van Bouwunie Limburg.

Meest verdienstelijke bouwvakker 2016

De ‘Meest verdienstelijke bouwvakker’ werd door zijn werkgever genomineerd en door de jury verkozen tot winnaar omdat hij reeds sinds 5 augustus 1986 werkzaam in hetzelfde bedrijf. Ondertussen heeft het bedrijf wel een andere naam en zaakvoerder, maar is hij trouw op post gebleven. Hij is zelfs 4 jaar langer blijven werken dan moest, want hij had de kans om op 58-jarige leeftijd op pensioen te gaan, maar heeft gekozen om dat niet te doen. Zijn werkgever voegt hier ook nog aan toe: “En als het niet was dat zijn dochter nu gaat bouwen, zou hij nog een jaar langer in ons bedrijf blijven werken!” De jury kende daarom deze award toe aan Jef Craeghs van SB Woningbouw uit Bree.

Naast de award ontving de winnaar ook een reischeque t.w.v. 500 euro  aangeboden door White Sun uit Lanaken en Bouwunie Limburg.

Meest verdienstelijke werkgever 2016

De ‘Meest verdienstelijke werkgever’ werd door één van zijn werknemers genomineerd en werd door de jury verkozen omdat zijn motivatie hen kon overtuigen. Deze melde ons namelijk dat de winnaar zich al 24 jaar inzet voor zijn zaak, van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat. Hij doet zijn werknemers geregeld plezier met kleine en grote traktaties zoals pizza of taart op de laatste vrijdag van de maand, ieder jaar deelname aan de kartingactiviteit en barbecue van Bouwunie Limburg installateurs, altijd drank in de frigo, verrassingen bij Sinterklaas en Pasen ,en pakjes onder kerstboom! Werknemers zijn zeer belangrijk voor hem – “Hij zorgt voor zijn werkmannen en dat appreciëren wij enorm!”, aldus zijn werknemer. De jury kende daarom deze award toe aan Eric Motmans van Motmans Eric Sanitair & Verwarming uit Kermt.

Naast de award ontving de winnaar ook:

• Een traktatie voor het bedrijf
  • Een waardebon voor werkkledij t.w.v. € 500, aangeboden door Beerendruk

Meest verdienstelijke bouwbedrijf 2016

Het ‘Meest verdienstelijke bouwbedrijf’ werd door een collega-ondernemer genomineerd en werd door de jury verkozen omwille zijn leergierigheid. Hij begon zijn carrière ooit als fabrieksarbeider waar hij na een zwaar arbeidsongeval werd ontslagen. Daarna leerde hij de stiel van het vloeren bij enkele werkgevers, waarna hij al heel snel besliste om als zelfstandig vloerder te starten. Hij is intussen 53 jaar, waarvan meer dan 25 jaar actief als zelfstandig vloerder. Sinds oktober 2014 kampt hij echter met rugproblemen. Deze problemen zijn het laatste 1,5 jaar zo erg dat werken quasi niet meer gaat. Desondanks blijft hij actief: hij is nog steeds present op infoavonden van Bouwunie Limburg en neemt nog altijd deel aan de maandelijkse sessies van de Limburgse bouwacademie! Net dit laatste kon op veel lof van de jury rekenen! De jury kent daarom deze award toe aan Jaak Ceyssens van Jaak Ceyssens bvba uit Peer.

Naast de award ontvangt de winnaar ook een waardebon voor een weekendverblijf in B&B Au Magasin in Vielsalm